Zalihe su sve ono što u svom poduzeću imate na stanju, a što vam je potrebno da bi mogli obavljati vašu poslovnu aktivnost – proizvodnju, skladištenje, prodaju, uvoz, izvoz, distribuciju…
Kroz zalihe trebate osiguravati proizvodnju bez poteškoća i zastoja (svi znamo koliko mogu biti naporni i skupi – izgubljeno vrijeme i novac), te bez kašnjenja u isporuci vaših proizvoda i usluga jer svako kašnjenje znači da ste manje pouzdani, da se morate opravdavati, da će recenzije pasti, da će drugi dobiti prednost. Obnavljati zalihe trebate učinkovito i u skladu sa životnim ciklusom vaših proizvoda ili usluga.
U zalihama se nalaze vaša financijska sredstva koja ste uložili kako bi ih nabavili. Također se u zalihama nalazi i vaš novac koji ćete dobiti kada te zalihe postanu plasirani proizvod, prodano dobro ili obavljena usluga.
Kako se to stručno kaže, zalihe predstavljaju vaše financijsko ulaganje i vaša su buduća ekonomska korist. Nemojte izgubiti ni jedno ni drugo, nego zaradite više od svojih zaliha. Kako?
Stručnjaci će vam reći: upravljajte zalihama za (veću) poslovnu profitabilnost. Što to znači?
Budite svjesni onoga što vam je potrebno, u kojoj količini i kada. Tako da možete ugrabiti povoljnu priliku za nabaviti robu. Zato da ne ostanete bez robe kada je ključan trenutak (proizvodnja, prodaja, blagdani, sajam, prilike, neočekivana ponuda, ustaljeni dogovor, ponovno neki poremećaj na tržištu, …). Zato da ne držite na zalihi što vam nije potrebno, zato da smanjite prekomjerne zalihe. Ukratko rečeno, optimizirajte i pratite svoje zalihe. Budite svjesni i onoga što ste nabavili i stoji vam na zalihi. Kontrolirajte i analizirajte zalihe tako da znate uvijek i u svakom trenutku koliko dugo vam stoji nabavljena roba, zašto, kada će trebati, kada ste ju zadnji puta koristili, koliko toga ste iskoristili, od koga ste ono nabavili?, koja je prosječna količina po pošiljci? koliko ste to platili?, …
Budite svjesni, upravljajte zalihama i ne dozvolite da zalihe upravljaju vašim poslovnim rezultatom i profitabilnošću.
Tako ćete manje novca uložiti u količinu i vrijednost robe koju ćete držati na zalihi, manje troškova platiti da bi ih učinkovito držali (najam adekvatnog skladišnog prostora, optimalan broj radnika i sredstava za manipulaciju robom, kvarljivost robe, gubici po inventuri, …) i više ćete zaraditi kada ih prodate u obliku svog proizvoda, robe ili usluge jer ste ih u svjesno odabranom trenutku kupili u dobro odvaganoj količini, učinkovito pohranili i na ispravan način evidentirali u svojim knjigama nakon što ste ih utrošili. Na način da se „robno slaže s financijskim“ i potiče izgradnju timova među vašim djelatnicima kako bi surađivali i nadopunjavali se u svojim aktivnostima. Da ne govorimo koliki je utjecaj zaliha u ekonomskim terminima i pokazateljima vašeg poslovanja – bilanca, aktiva, politika vođenja, analize i metode, utrošak, kurentnost, FIFO, LIFO,…
Ukoliko se na sve ove informacije kod vas javlja pitanje „kako?“, znači da ste prerasli razinu malog poduzetnika koji „u glavi“ drži svu robu koju je nabavio, sve narudžbe i proizvode, dobavljače i kupce, brojeve i rezultat poslovanja, te da ste poduzetnik koji je svjestan i prepoznaje važnosti i potrebu dobrog sustava za učinkovito upravljanje zalihama i profitabilnošću bilo u proizvodnji, prodaji ili uslužnoj djelatnosti.
Sustav za upravljanje zalihama
Sustav za upravljanje zalihama podrazumijeva program koji kao softversko rješenje omogućuje poslovne funkcije (nabava, naručivanje od dobavljača, praćenje i status pošiljki, zaprimanje, nalozi za proizvodnju i prodaju, obrada kupaca, otpremanje, kontrola i pregled stanja, analize, knjiženja, praćenje troškova, cijena, prihoda i vrijednost, …) koje zajedno s vašim djelatnicima možete obavljati na propisan, kontroliran, automatiziran i sistematiziran način. Takav sustav se postavlja u suradnji s vašim partnerom koji će vam ga instalirati i obučiti vas kako ga koristiti, jednom riječju implementirati sustav za upravljanje zalihama i voditi vas kroz vaše rad i osluškivati vaše potrebe.
Kako izabrati pravi sustav za upravljanje zalihama? Potražite onaj koji će dati odgovore na vaše „kako?“ iz gornjeg teksta.
PANTHEON kao ERP sustav (Enterprise Resource Planning – sustav za upravljanje poslovnim procesima) s naglašeno razvijenom funkcijom upravljanja zalihama kroz svoje module Narudžbe, Roba / Zalihe, Servis i Proizvodnja daje odgovore. Kroz implementaciju će vas voditi EXCEL Computers kao pouzdan partner i naučiti vas kako koristiti sve što PANTHEON nudi te pratiti vaše potrebe i ponuditi rješenja koja mogu prilagoditi rad u PANTHEONU i povezati ga s vašim postojećim sustavom i načinom poslovanja. Provjerite reference i iskustva naših korisnika.